1.
Bilgisayar destekli eğitim (BDE) nedir?
Bilgisayar Destekli Eğitim, öğrencilerinin bilgisayar sistemine programlanmış olan dersleri etkileşimde programlanmış olan dersleri etkileşimde bulunarak, doğrudan alabilmeleridir.
Bilgisayar Destekli Eğitim, öğrencilerinin bilgisayar sistemine programlanmış olan dersleri etkileşimde programlanmış olan dersleri etkileşimde bulunarak, doğrudan alabilmeleridir.
2.
Avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Avantajları
1-Tamamlayıcı ve destekleyicidir.
2-Öğrenciler öğretime aktif katılır.
3-Genel öğretim yöntemlerini ve ilkelerini daha etkili yapar.
4-Öğrenci kendisine ait bir kişisel öğrenme ortamında daha rahatlıkla çalışabilir.
5-Öğrenciye göre kendi öğrenme hızında öğrenim imkânı sağlar.
6-Katılarak öğrenme.
7-Verileri rahatça kaydetme.
8-Kullanımda esneklik ve değişik seçenekler.
9-Öğretici oyunlar ile akılda kalıcı öğrenme olanakları sunar.
10-Sınıfın kalabalık olması, zamanın sınırlı olması ve bireysel farklılıklar nedeniyle öğrencilere soru sorulmayabilir. 11-Bilgisayar destekli eğitimde öğrenci bilgisayarla etkileşim kurarak, istediği anda konu ile ilgili sorular sorarak yanıtlarını alabilmekte ve istediği kadar tekrarlayabilmektedir.
Dezavantajları
1. Makine, öğretimde insancıl yaklaşımı ortadan kaldırır.
2. Duygu faktörü ihmal edilmektedir.
3. Araçlar çok pahalıdır.
4. Programda hata yapıldığı takdirde sonuçlarda hatalı olabilir.
5. Öğretim sanatı bertaraf edilip öğretim mekanik hale getirilmektedir.
6. Kaliteli program bulma zorluğu.
7. Tek yönlü iletişim oluşturur.
8. Sağlık açısından zararlıdır.
9. Çoğu üstün öğrenciler için sıkıcı olmaktadır.
10. Bireysel öğretim ön plana çıktığından rekabete dayalı bir öğretim ortamı hazırlanamaz.
Avantajları
1-Tamamlayıcı ve destekleyicidir.
2-Öğrenciler öğretime aktif katılır.
3-Genel öğretim yöntemlerini ve ilkelerini daha etkili yapar.
4-Öğrenci kendisine ait bir kişisel öğrenme ortamında daha rahatlıkla çalışabilir.
5-Öğrenciye göre kendi öğrenme hızında öğrenim imkânı sağlar.
6-Katılarak öğrenme.
7-Verileri rahatça kaydetme.
8-Kullanımda esneklik ve değişik seçenekler.
9-Öğretici oyunlar ile akılda kalıcı öğrenme olanakları sunar.
10-Sınıfın kalabalık olması, zamanın sınırlı olması ve bireysel farklılıklar nedeniyle öğrencilere soru sorulmayabilir. 11-Bilgisayar destekli eğitimde öğrenci bilgisayarla etkileşim kurarak, istediği anda konu ile ilgili sorular sorarak yanıtlarını alabilmekte ve istediği kadar tekrarlayabilmektedir.
Dezavantajları
1. Makine, öğretimde insancıl yaklaşımı ortadan kaldırır.
2. Duygu faktörü ihmal edilmektedir.
3. Araçlar çok pahalıdır.
4. Programda hata yapıldığı takdirde sonuçlarda hatalı olabilir.
5. Öğretim sanatı bertaraf edilip öğretim mekanik hale getirilmektedir.
6. Kaliteli program bulma zorluğu.
7. Tek yönlü iletişim oluşturur.
8. Sağlık açısından zararlıdır.
9. Çoğu üstün öğrenciler için sıkıcı olmaktadır.
10. Bireysel öğretim ön plana çıktığından rekabete dayalı bir öğretim ortamı hazırlanamaz.
3.
Bilgisayar destekli eğitim yazılımı türleri nelerdir?
1. Tekrar ve Alıştırma Yazılımları
2. Birebir Öğretim yazılımları
3.Simülasyon Benzetim Yazılımları
4.Eğitimsel Oyun Yazılımları
1. Tekrar ve Alıştırma Yazılımları
2. Birebir Öğretim yazılımları
3.Simülasyon Benzetim Yazılımları
4.Eğitimsel Oyun Yazılımları
4.
En çok kullanılan BDE yazılım türü nedir?
Birebir Öğretim yazılımları
Birebir Öğretim yazılımları
5.
Gerçek bir durumun temsil edilmesi, gerçeğe uygun bir
modelinin geliştirilmesi ya da yakın koşullarının oluşturularak hayali bir
sistemin yapılandırılması şeklinde oluşturulan BDE yazılım türü nedir?
3.Simülasyon Benzeşim Yazılımları
3.Simülasyon Benzeşim Yazılımları
6.
Konu anlatımı olmaksızın sadece öğrenilen konu ile
ilgili sorular içeren BDE yazılım türü nedir?
Birebir Öğretim yazılımları
Birebir Öğretim yazılımları
7.
Simülasyon yazılımının avantajları nedir?
Zaman azaltma
Süre yavaşlatma
Öğrenciyi ortama dahil etme
Deneyleri güvenilir kılma
Olanaksızı olanaklı kılma
Para ve öteki kaynaklardan kazanç sağlama
Farklı durumlarda yinelenebilme
Karmaşık süreçlerin gözlenebilmesi
Zaman azaltma
Süre yavaşlatma
Öğrenciyi ortama dahil etme
Deneyleri güvenilir kılma
Olanaksızı olanaklı kılma
Para ve öteki kaynaklardan kazanç sağlama
Farklı durumlarda yinelenebilme
Karmaşık süreçlerin gözlenebilmesi
8.
Simülasyon yazılımının sınırlı kaldığı yönler var
mıdır?
Doğru modelin seçilememesi
Yanlış kullanım
Doğru modelin seçilememesi
Yanlış kullanım
9.
Okul öncesi dönemde de kullanabileceğimiz BDE yazılım
türleri neler olabilir?
10.
İnsanın makine ile etkileşimine olanak sağlayan ve
yazılımın kullanıcıya açılan yazılım parçası nedir?
Sanal gerceklik
Sanal gerceklik
11.
Arayüz tasarımında dikkat etmemiz gereken özellikler
nelerdir?
12.
Tasarım ilkeleri hakkında bilgi veriniz.
13.
Arayüzde kullandığımız kontrol öğeleri ile ilgili
dikkat etmemiz gereken kurallar nelerdir?
Temiz ve sade olması
Standart Fontları Kullanım
Renk Seçimine Dikkat Edin
Küçük Düşünün
Kayan ve Yanıp Sönen Yazılar
Temiz ve sade olması
Standart Fontları Kullanım
Renk Seçimine Dikkat Edin
Küçük Düşünün
Kayan ve Yanıp Sönen Yazılar
14.
Fareyle üzerine gelindiğinde ya da tıklandıklarında
açılan gizli menüler hangileridir?
pull down ve tear off cavao
pull down ve tear off cavao
15.
Kullanıcının yazılım özelliklerini kendi zevklerine
göre değiştirilebiliyor olması hangi özelliği ile ilgilidir?
esneklik
esneklik
16.
Kullanıcıların BDE yazılımını zorluk çekmeden rahatça
kullanabilmesi hangi özelliği ile ilgilidir?
kullanılabilirlik
kullanılabilirlik
17.
Kullanıcı ve yazılım arasında karşılıklı iletişim
hangi özellik ile ilgilidir?
etkileşimlilik
etkileşimlilik
18.
Video öğelerinin tasarımında dikkat edilmesi gereken
noktalar nelerdir?
19.
Görsel öğelerinin tasarımında dikkat edilmesi gereken
noktalar nelerdir?
İçerikte sunulan konuyla, kullanılan görsel malzemelerin ilişkili olması gerekir. Kullanılan görselin boyutlarının ve görüntü kalitesi iyi olması, kolay anlaşılır ve gözü yormaması gerekir. İnternetten veya diğer kaynaklardan temin edilen görsel malzemelerin telif sorunu çıkarmayacak biçimde (ücretsiz) olmasına özen gösterilmelidir.
İçerikte sunulan konuyla, kullanılan görsel malzemelerin ilişkili olması gerekir. Kullanılan görselin boyutlarının ve görüntü kalitesi iyi olması, kolay anlaşılır ve gözü yormaması gerekir. İnternetten veya diğer kaynaklardan temin edilen görsel malzemelerin telif sorunu çıkarmayacak biçimde (ücretsiz) olmasına özen gösterilmelidir.
20.
İşitsel öğelerinin tasarımında dikkat edilmesi gereken
noktalar nelerdir?
İşitsel öğeler gelişirilirken, ses ve konuşmaların salt bilgi sağlamak için kullanılmasına dikkat edilmelidir.Ses kayıtları kullanıcılar tarafından dinlenirken anlaşılırlık çok önemlidir.Eğer seslendirmeler, bilgiyi sağlamanın temel yolu olarak düşünülüyorsa, sesler yürütülürken kullanıcı sesleri metin olarak da ekrandan takip edebilmedilir.Ses ve metnin eş zamanlı hareket etmesine ve tutarlık içinde olmasına dikkat edilmelidir.
İşitsel öğeler gelişirilirken, ses ve konuşmaların salt bilgi sağlamak için kullanılmasına dikkat edilmelidir.Ses kayıtları kullanıcılar tarafından dinlenirken anlaşılırlık çok önemlidir.Eğer seslendirmeler, bilgiyi sağlamanın temel yolu olarak düşünülüyorsa, sesler yürütülürken kullanıcı sesleri metin olarak da ekrandan takip edebilmedilir.Ses ve metnin eş zamanlı hareket etmesine ve tutarlık içinde olmasına dikkat edilmelidir.
21.
BDE geliştirme sürecinde hangi adımlar izlenmektedir
kısaca açıklayınız?
Tasarım ekibinin seçilmesi
İhtiyaç analizinin yapılması
Hedeflerin belirlenmesi
Yazılım araçlarının belirlenmesi
Yardımcı malzemelerin geliştirilmesi
Son kontrollerin yapılması ve çoğaltma.
Tasarım ekibinin seçilmesi
İhtiyaç analizinin yapılması
Hedeflerin belirlenmesi
Yazılım araçlarının belirlenmesi
Yardımcı malzemelerin geliştirilmesi
Son kontrollerin yapılması ve çoğaltma.
22.
Eğitim yazılımlarını değerlendirmede hangi kriterleri
göz önünde bulundurabiliriz?
Güdülenme
Çocukların gelişim özelliklerini dikkate alan yazılımlarda, asıl ödül, çocukların yazılımdan ve öğrendikleri içerikten zevk almalarıdır.
Kullanım sırasında ya da etkinliklerde herhangi bir hata yaptıkları zaman, çocuklar hata yaptıkları ve bu hataların nedenleri konusunda bilgilendirilmeli ve yönlendirilmelidirler.
Yazılım öğrencide merak uyandırmalı.
Geribildirim için sadece metinler değil, ses ve grafik unsurları da uygun şekilde kullanılmalıdır.
Güdülenme
Çocukların gelişim özelliklerini dikkate alan yazılımlarda, asıl ödül, çocukların yazılımdan ve öğrendikleri içerikten zevk almalarıdır.
Kullanım sırasında ya da etkinliklerde herhangi bir hata yaptıkları zaman, çocuklar hata yaptıkları ve bu hataların nedenleri konusunda bilgilendirilmeli ve yönlendirilmelidirler.
Yazılım öğrencide merak uyandırmalı.
Geribildirim için sadece metinler değil, ses ve grafik unsurları da uygun şekilde kullanılmalıdır.
23.
BDE yazılım değerlendirme sürecine motivasyonal açıdan
yaklaştığımızda iç motivasyon- dış motivasyonu nasıl sağlayabiliriz?
Gerçek ve dışarıdan (geçici) gelen motivasyon
Gerçek güdüleme: Öğrencide mevcut düşüncelerin ortaya konulması ve öğrencinin doğal olarak öğretim süreci içinde güdülenmesini sağlar.
Geçici Güdüleme: Öğrencinin bazı işleri yapabilecek şekilde ödüllendirilmesini ve öğrencilerin istekli davranmasını sağlayıcı düşüncelerin oluşmasıdır.
Gerçek ve dışarıdan (geçici) gelen motivasyon
Gerçek güdüleme: Öğrencide mevcut düşüncelerin ortaya konulması ve öğrencinin doğal olarak öğretim süreci içinde güdülenmesini sağlar.
Geçici Güdüleme: Öğrencinin bazı işleri yapabilecek şekilde ödüllendirilmesini ve öğrencilerin istekli davranmasını sağlayıcı düşüncelerin oluşmasıdır.
Elleringe saglyk
YanıtlaSil